donderdag 28 oktober 2010

Dol op aardbeien

Daantje is dol op aardbeien. Kilo's heeft ze gesnoept afgelopen zomer. Lief kijken bij oma op de moestuin en voor je het weet heeft ze weer een handje gekregen. Bij de groenteboer doet ze aan "zelfbediening" waarna ik het "aangevreten bakje" wel móet kopen .... wat Daantje dus helemaal niet erg vind.
Nu in de herfst zijn de aardbeien schaars, bij oma op de moestuin is t goed zoeken, maar ook bij groentenboer en supermarkt scoor je makkelijker een mandarijntje dan een leuke rode aardbei.

een avondje aan de knutsel en ik heb een handje aardbeien gemaakt waar ze heel de herfst en winter van kan genieten


Na het avondeten geeft ze de aardbeien aan mij. Ik moet ze dan door de kamer gooien. Dan begint ze te roepen AAREBEI AAREBEI AAREBEI!
Vlug raapt ze ze op en komt ze weer bij me brengen, waarna ik ze natuurlijk weer moet weggooien.
AAREBEI AAREBEI AAREBEI! een grote schik dat ze daarmee heeft !
Soort apporteren zou maar zeggen.


Tutorial
maak een cirkel van rode vilt en knip deze in twee (voor twee aardbeien)


borduur  "zaadjes/ pitjes"
achterzijde:


voorzijde:


Vouw de halve cirkel dubbel en stik m dicht met de achterzijde naar buiten.


keer dan de aardbei binnenstebuiten.  nu kun je de aardbei vullen met restjes wol of vulmiddel.
maak een rijgsteekje op het randje

en trek het garen stevig aan.
en zet het stevig vast

knip uit groene vilt een "kroontje" en zet het vast

KLAAR!
en dan nog meer aardbeien maken :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten